Zenvo dari Denmark

Apa yang anda tahu tentang Denmark atau Danish? Biskut Danish Butter Cookies? Mentega Lurpack? Barangan susu? Pendidikan universiti percuma untuk rakyatnya? (yang last tu memang betul) Ops jangan lupa LEGO. LEGO dari Denmark be...

macam ikan yang ganas pun ada.
Apa itu ZENVO ST1, Zenvo automotif dari negara Denmark ini mempunyai satu tujuan. Untuk menghasilkan supercar. Ini berbeza dari supercar yagn lain dimana supercar dibina dari syarikat automotif yang mempunyai heritage @ tradisi. Atau erti kata lain syarikat pemain industri yang berpuluh tahun pengalamannya. Akan tetapi Zenvo Automotive tetap ingin menunjukkan bahawa Danish design adalah design/rekaan yang mantap dan mampu memberi impak kepada lanskap automotif dunia.








Kereta ini dari segi rekabentuknya amat berbeza dan garang dari segi rupannya. Kebanyakan supercar memang direka untuk menggoda mata kita dari bentuk asasnya. Apa enjin yang mengerakkan supercar? Takkan 1.4 DOHC kot. 7 liter V8 yang berkuasa 1101 bhp dan 1430 nm torque yang juga tidak friendly nilai roadtax nya menggerakkan raksasa ini dari situasi pegun ke 100kmh dalam 3 saat dan kelajuan maksima 375kmh (kawalan elekronik)


design from danish

Sungguh pun kereta ini amat berkuasa ia dibina untuk pemanduan yang user friendly dan sesuai untuk kegunaan seharian jika anda sanggup mengisi tangkinya. Dengan bantuan supercharger dan turbo ianya satu kereta yang cukup menyeronokkan. Kereta ini dibina sepenuhnya di Denmark dan majori komponen termasuk enjin di bini di Zenvo Automotive.



Tahniah pada Denmark kerana menghasilkan kereta yang lain dari pada  yang lain. Dari negara yang tidak mempunyai jenama kereta nasional (saya search takde) untuk menghasilkan sesuatu yang indah adalah amat mengkagumkan.






















Free Zenvo Wallpaper
klik untuk resolusi tinggi 
























5 Comments

  1. wahhhh rupanya denmark pun ada keluar kereta yerrr baru aku tau.... nampak begitu sporty sungguh...

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Story terbaru blog kami...
    Diy neon Ledd Strip pada kereta

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la. dari takde kereta nasional terus bikin sportcar.. power powerr..

      Delete
  2. Malaysia nak buat supercar dulu, tapi sebab tukang bagi modal meninggal dunia, project tu terus scrap...sayang betul. kalau x memang boleh jadi perhatian. dekat 300kmh top speed, body pun memang guna bahan yang buat Lamboghini yang terbaru (wlpun masa tu awal tahun 2000)...

    try carik Esna Venere... pure Malaysian supercar...tapi project je la.xdapat laksanakan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih untuk komen yang bagus nih. nanti gua research

      Delete
  3. Halo,
    Adakah anda sedang mencari syarikat peminjam swasta yang berwibawa dan terakreditasi yang meminjamkan peluang sepanjang hayat? Kami menyediakan semua jenis pinjaman dengan cara yang sangat cepat dan mudah, pinjaman peribadi, pinjaman kereta, pinjaman rumah, pinjaman pelajar, pinjaman perniagaan, pinjaman pelaburan, penyatuan hutang, dan banyak lagi. Adakah anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Adakah anda memerlukan penyatuan atau pinjaman gadai janji? Lihatlah lebih jauh seperti yang kita ada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda menjadi sesuatu yang lalu. Kami menawarkan pinjaman dari 5000 dolar kepada 50,000,000 dolar pada kadar faedah pinjaman yang sangat tinggi sebanyak 2%. Hubungi kami hari ini melalui e-mel kami sekarang dan kami akan dengan senang hati membuat masalah kewangan anda dan perkara-perkara yang lalu, Tiada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin.
    E-mel kepada kami: (albakerloanfirm@gmail.com).

    ReplyDelete
Previous Post Next Post